رسانه خبری توسعه اختراعات و نوآوری

مؤسسه رسانه ای ترویج علم || حامی نوآوری های سبز || فرصتی برای خلاق زیستن

رسانه خبری توسعه اختراعات و نوآوری

مؤسسه رسانه ای ترویج علم || حامی نوآوری های سبز || فرصتی برای خلاق زیستن

رسانه خبری توسعه اختراعات و نوآوری e-resaneh
شبکه های اجتماعی
تبلیغات

پشه ‌ها در محیط ‌های بسته مثل خانه در فرار کردن و از دید پنهان شدن، استاد هستند. حتما برای شما نیز پیش آمده که پس از تلاشی نا موفق برای ضربه زدن به آن ها یا گرفتن آن ها در هوا، چیزی عایدتان نشده و پشه مورد نظر نیز ناپدید شده است، اینجاست که دستگاه آیریس(Iris) وارد می‌شود، دستگاهی که پشه ‌ها را ردیابی می‌کند و به شما نشان می‌دهد که دقیقا کجا هستند.

در صورتی که آیریس در مکانی قرار داده شود که بتواند تقریبا به تمام محیط یک اتاق دید داشته باشد، از یک دوربین زاویه عریض و نرم افزار رایانه‌ ای برای اسکن دائمی فضا و شناسایی و ردیابی پشه‌ ها استفاده می‌کند.

آیریس به مجموعه‌ای از ال ‌ای‌ دی ‌های مادون قرمز مجهز شده است که با آن ها می‌ تواند حتی در تاریکی نیز پشه‌ ها را شناسایی کند.

شرکت سازنده ادعا کرده است مغز این گجت که توسط هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود، به راحتی فریب انواع دیگر حشرات پرنده کوچک مانند شب ‌پره یا ذرات گرد و غبار موجود در هوا را نمی خورد.

هرگاه پشه ‌ای شناسایی شود، آیریس موقعیت آن را تا زمانی که جایی فرود بیاید، دنبال می‌کند. سپس آن مکان را با یک نشانگر لیزری قرمز نشان می‌دهد، در حالی که به صورت بی‌ سیم از طریق یک برنامه اندرویدی یا iOS در گوشی هوشمند به کاربر هشدار می‌دهد.

اگر بیش از یک پشه در آن واحد شناسایی شود، آیریس نشانگر خود را بین همه مکان‌ هایی که پشه در آن وجود دارد، جابجا می‌کند.

علاوه بر این، چندین دستگاه را می‌ توان در اتاق ‌های متعددی مستقر کرد که همه آن ها با یک تلفن همراه سازگار شده باشند.

هنگامی که پشه شناسایی و هشدار حضور پشه صادر شد، آیریس از پشه‌کُش برقی خود برای نابودی پشه‌ ها استفاده می‌کند. اگرچه باید دید آیا این کار را بدون برجای گذاشتن آثار سوزش ناشی از شلیک لیزر یا ایجاد سوراخ‌ های کوچک روی دیوارها انجام می ‌دهد یا خیر.

مکانیزم این حشره کش هوشمند را در ویدئو بالا ببینید.

کد خبر: 14030522126

تاریخ انتشار22 مرداد ماه 1403

دسته بندی: اختراع و نوآوری

تحریریه رسانه خبری توسعه اختراعات و نوآوری

منبع خبر: New Atlas

 

All rights reserved © 2024 IdeaPatent