رسانه خبری توسعه اختراعات و نوآوری

مؤسسه رسانه ای ترویج علم || حامی نوآوری های سبز || فرصتی برای خلاق زیستن

رسانه خبری توسعه اختراعات و نوآوری

مؤسسه رسانه ای ترویج علم || حامی نوآوری های سبز || فرصتی برای خلاق زیستن

رسانه خبری توسعه اختراعات و نوآوری
شبکه های اجتماعی
تبلیغات

پایان خلاقیت و نوآوری، دست به دامن هوش مصنوعی

پرچمدار پر ادعای سامسونگ Galaxy S24 Ultra در حالی رو نمایی شد که گویی تکنولوژی گوشی های هوشمند به ته خط نوآوری و خلاقیت رسیده است و دیگر حرف جدیدی برای گفتن ندارد.

 چندی است غول های گوشی های هوشمند از جمله اپل و سامسونگ که سهم اعظم بازار این تکنولوژی را در دست دارند، هر بار با رونمایی از گوشی های پرچمدار طرفداران خود را بیشتر نا امید می کنند؛ این گوشی ها تنها با بهره گیری بیشتر از هوش مصنوعی و ارتقاء پردازنده سعی در به دست آوردن دل کاربران دارند در حالی که دیگر نه از اضافه شدن مگا پیکسلی به دوربین، میلی آمپری به باتری و حتی تغییری محسوس در طراحی بدنه خبری نیست.

اکنون  به بررسی پرچمدار نو رسیده یعنی Samsung Galaxy S24 Ultra می پردازیم:

طراحی

بدنه این گوشی یکپارچه از جنس تیتانیوم بوده و فریم آن دارای چهار رنگ خاکستری، زرد، مشکی تیتانیومی و بنفش می باشد، صفحه نمایش با تکنولوژی Gorilla Glass Armor محافظت می شود، انحنای صفحه نمایش نسبت به S23 Ultra کمتر شده و تخت تر به نظر می رسد. قلم S Pen نیز همچنان از گوشی های سری نوت و همانند ورژن های اخیر سری S  به ارث رسیده است.

گواهی IP68 ضد آب و ضد ضربه بودن نیز سر جهیزیه  پرچم دار سامسونگ است اما اکیدا توصیه می شود مراقب باشید ضربه نخورد و با گوشی داخل آب نروید! وزن گوشی نیز ۲۳۲ گرم گزارش شده است.

صفحه نمایش

این گوشی دارای فناوری Dynamic AMOLED 2X،  صفحه نمایش 8/6 اینچی AMOLED با کاهش انعکاس و دارای تازه سازی تطبیقی ​​120 هرتزی و حداکثر روشنایی 2600 نیت است، در این مدل دید بهتر در فضای باز وعده داده شده است.

دوربین

بدون اغراق و منصفانه می توان گفت سامسونگ در بخش دوربین از همه رقبا حتی اپل نیز با اختلاف جلو تر است؛ اکنون نیز Galaxy S24 Ultra به بهترین دوربین گوشی های هوشمند از حیث کیفیت، جزئیات و زوم اپتیکال مجهز شده است که صد البته با ورژن قبلی تفاوت چندانی به لحاظ عدد و رقم مگاپیکسلی ندارد، دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل با قدرت زوم ۲ برابری اپتیکال، دوربین فوق عریض (Ultra wide) ۱۲ مگاپیکسل، دوربین ماکرو ۱۲ مگاپیکسل با قدرت زوم ۳ برابری اپتیکال و دوربین تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با قدرت زوم ۵ و ۱۰ برابری اپتیکال و نهایتا دوربین ۱۲ مگا پیکسلی سلفی این بخش را تکمیل می کند.

در این بخش به غیر از دوربین تله فوتو ۵۰  مگاپیکسلی با قدرت زوم ۵ برابری اپتیکال به لحاظ سخت افزاری و اعداد ارقام تفاوتی با نسل قبل Ultra به چشم نمی خورد. اما نکته بسیار مهم مانور تبلیغاتی سامسونگ در استفاده گسترده از تکنولوژی هوش مصنوعی در بخش دوربین است.

این فناوری کره ای از پردازنده  Snapdragon 8 Gen 3، سیستم عامل Android 14 ، One UI 6.1  و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی برخوردار است و طبق معمولِ پرچمداران سامسونگ، این گوشی نیز از شارژر ۴۵ واتی برخوردار نیست!  (بی زحمت یک عدد ۴۵ واتی خودتون تهیه بفرمایید)

بخش خفن!

بخش جذاب S24 Ultra که اوج هوش مصنوعی را به رخ می کشد فناوری Live Translate است که راحت ‌ترین روش برای برقراری ارتباط به نظر می رسد. خلاصه و فارسی این فناوری یعنی شما با هر فرد با هر زبان که تماس بگیرید این امکان برای شما وجود دارد که با زبان خودتان صحبت کنید و بی وقفه صحبت های شما ترجمه و به مخاطبتان ارائه می شود البته این نکته گفتنی است که تا این لحظه 13 زبان برای Live Translate تعریف شده است. این فناوری هنوز در حد ادعای سامسونگ است و باید دید در میدان عمل چقدر رضایت کاربران را جلب می کند.

دلبری سامسونگ!

در پایان بررسی و نقد گوشی Galaxy S24 Ultra این نکته بسیار جالب به نظر می رسد که ساسونگ ادعا می کند بخش قابل توجه این گوشی از مواد بازیافتی ساخته شده است که این موضوع حتی اگر جنبه نمایشی یا اصطلاحا Show off نیز داشته باشد، باز هم برای دوست داران محیط زیست ارزشمند است؛ ضمن آنکه این شرکت در ادعایی دیگر بیان نموده که به افزایش چرخه عمر محصول توجه کرده است و هفت نسل ارتقاء سیستم عامل و هفت سال به روز رسانی امنیتی را ارائه می دهد تا به کاربران کمک کند عملکرد طولانی تری را تجربه کنند.

گوشی هوشمند  S24 Ultra را در ویدئو ابتدای خبر ببینید.

کد خبر: 14021102096

تاریخ انتشار2 بهمن ماه 1402

دسته بندی: مقاله ، نوآوری

تحریریه پایگاه خبری توسعه اختراعات و نوآوری

     

All rights reserved © 2024 IdeaPatent